Regeling vervallen per 02-01-2022

Verkeersmaatregelen in verband met de waarborg van de openbare orde en veiligheid tijdens de jaarwisseling

Geldend van 31-12-2021 t/m 01-01-2022

Intitulé

Verkeersmaatregelen in verband met de waarborg van de openbare orde en veiligheid tijdens de jaarwisseling

Verkeersbesluit

Kenmerk: Z.682222

Burgemeester en wethouders van De Fryske Marren;

gelet op het verzoek van Dynhus te Balk binnengekomen op 23 november 2021 om ten behoeve van het waarborgen van de openbare orde tijdens de jaarwisseling aan de Zuiderzeestraat te Lemmer deze weg (deels) af te mogen sluiten;

gelet op artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;

overwegende dat:

• er door leegstand van woningen in deze straat een gevaar voor de openbare orde en veiligheid ontstaat;

• er eerder al problemen zijn geweest in het gebied;

• het, gelet op de openbare orde en veiligheid, derhalve wenselijk is deze straat (deels) af te sluiten;

• deze weg binnen de bebouwde kom van Lemmer ligt en in beheer en onderhoud zijn bij de gemeente;

• overleg met de politie heeft plaatsgevonden;

besluiten:

tussen 31 december 2021 09:00 uur tot en met 2 januari 2022 09:00 uur de volgende (gedeelten van) straat door plaatsing van schragen met borden overeenkomstig model C1 van bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, in beide richtingen gesloten te verklaren voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, uitgezonderd de hulpdiensten

• Zuiderzeestraat 5 tot en met 51

Joure, 29 november 2021

namens burgemeester en wethouders van De Fryske Marren,

Bert Zeeman

Teammanager ruimtelijke ontwikkeling

Rechtsbescherming

Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden binnen zes weken na de dag waarop het besluit is verzonden een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van gemeente De Fryske Marren, Postbus 101, 8500 AC Joure.

Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en ten minste bevatten:

• de naam en het adres van de indiener

• de dagtekening

• een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht

• de gronden van het bezwaar

Tegelijk met de indiening van het bezwaarschrift kunnen belanghebbenden vragen het besluit tijdelijk ongedaan te maken. Zo’n verzoek om een voorlopige voorziening moet worden gericht aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Nederland, Afdeling bestuursrecht, Postbus 150, 9700 AD Groningen. Via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht kan het verzoek om voorlopige voorziening digitaal worden ingediend bij genoemde rechtbank. Hiervoor is een elektronische handtekening (DigiD) nodig.

Wilt u meer weten over de procedure? Bel met de afdeling juridische zaken van de gemeente, te bereiken via telefoonnummer 14 05 14.

Ondertekening